top of page

29 items found for ""

  • Detailsemalt väikelaevakindlustusest

    Väikelaevakindlustus tagab Sinu paadi või jahi kaitse ootamatute ja ettenägematute sündmuste korral. Väikelaevakindlustus pakub kaitset olukordades, kus Sinu veesõiduk on vees, lastakse vette või võetakse veest välja, transporditakse treileril või kui see on sildunud kai ääres. Olgu tegu siis ootamatu tehnilise rikke, kokkupõrke või vargusega, meie kindlustus tagab Sinu südamerahu. Näiteid elust enesest: Näide A Jaht võttis osa võistlusest, mille lõppedes suundus jaht sadama poole. Sadamas polnud madalik korralikult märgistatud ning jaht sai kahjustada. Kahju ulatus oli üle 18 000 € Näide B: Sadamas sildumise ajal lakkas jahi mootor töötamast. Kuigi jaht sai edukalt sildutud, tekkis manöövri käigus kahju jahi ahtrile. Lisaks, tuule mõjul sildumise ajal, põrkas jaht kai ääres seisnud kaatrile otsa, põhjustades kahju üle 9 000 € Mida sellest õppida? Ohutus on esmatähtis: Alati tuleb jälgida ohutusnõudeid ja hinnata riske. Ettevalmistus loeb: Enne uude kohta sõitmist tuleb teha põhjalik uurimistöö. Tehniline hooldus on oluline: Regulaarne hooldus võib ära hoida ootamatuid tehnilisi probleeme. Kogemus aitab: Piisav kogemus ja oskused aitavad vältida juhuslikke kahjustusi. Väikelaevakindlustus on hädavajalik: Oma vara kaitsmiseks on oluline omada korralikku kindlustust, küsi pakkumist > siit. Väikelaeva omaniku meelespea A. Kontrolli oma väikelaeva tehnilist seisukorda enne igat sõitu B. Jälgi veeliikluse reegleid ja ole teadlik teiste veesõidukite liikumisest C. Jälgi ilmaprognoosi ja mereolusid Mida tähele panna väikelaeva kindlustuspoliisi sõlmides? Lepinguperioodi pikkus on kolm (3) kuud kuni üks (1) aasta Veendu, et valid õige kindlustusterritooriumi (Läänemeri, Eesti siseveed või Euroopa). Vajadusel on võimalus territooriumi piirkonda laiendada Kindlustusmakse summa ei muutu kui valid tasumise osamaksetena Kindlustada ei saa hõljukeid, jääpurjekaid, hüdrokoptereid, tiiburlaevu ega jetisid Puidust paadi kindlustamisel on vaja eraldi kooskõlastamist kindlustusandja riskijuhiga Ca 75% kahjujuhtumitest on tingitud kokkupõrgetest ja otsasõitudest ning enamasti saavad kahjustada mootor ja mootori jalg, mistõttu enne väikelaeva kindlustuslepingu sõlmimist tuleb teha pildid mootorist ning selle jalast Väikelaeva kindlustades soovitame võtta lisaks väikelaeva valdaja vastutuskindlustuse. Võimalik kindlustada ka ainult väikelaeva valdaja vastutuskindlustust. Milliseid fotosid on vaja väikelaeva kindlustuslepingu sõlmimiseks? Registreerimisnumber, tunnusmärk Vöör ja vasak parras Ahter ja parem parras Veealune osa (ees ja taga, vasak ja parem külg) Juhtpaneel Mootor, mootori paigaldustüüp (sees või väljas), mootori number, päramootori korral ka jalg, käigukast, propellerite labad Süütevõtmed ja vargusevatase süsteemi juhtseadmed Kindlustatav standartvarustus Kindlustatav lisavarustus Kui väikelaeval on kahjustusi, tuleb kõik kahjustatud kohad eraldi pildistada

  • Mootorsõidukijuhi Õpetaja Täienduskoolitus

    Toimumisaeg: 10-19 veebruar 2024 Eesmärk: Õppekava moodustavate ainete eesmärk on tagada õppurite ametialane areng. Sihtgrupp: Mootorsõidukijuhi õpetajad Eeldused: Õpetaja täienduskoolitusel osalejal peab olema vastava kategooria mootorsõiduki, autorongi või masina juhtimisõigus ja nõuetekohane tervisetõend. Koolitajale esitatakse: Maanteeameti väljastatud õpetaja tunnistus; Vastava mootorsõiduki kategooria, autorongi või masina juhtimisõigust tõendav juhiluba, mille osas täienduskoolitust taotletakse Teemad: Seadusandluse viimased muudatused. Kuidas tõlgendada liiklusreegleid teooria- ja sõidueksami kontekstis. Liiklusohutus erinevate sõidukite lõikes. Kaasaegsed sõidukid, kütused ja juhiabisüsteemid. Riiklik sõidueksam läbi eksamineerija silmade. Maksud 2024: mida arvestada töötaja- ja ettevõtjana. Suhtlemine Maksu- ja tolliametiga. Liikluskindlustuse omapärad ja nüansid. Ohutuse tagamine liiklusõppe käigus. Õpiväljund: Süsteemsed teadmised mootorsõidukijuhi ettevalmistamise korrast. Omandatud süvendatud teadmised liiklusreeglitest (Liiklusseaduse 2. jagu) ning autokooli tööd reguleerivatest õigusaktidest. Osaleja omab põhjalikku ülevaadet mootorsõiduki juhtide eksamineerimisest ja liiklusohutusest Eestis ja Euroopas. Hindamiskriteeriumid: Ainete läbimise eelduseks on loengutes osavõtt 80% ulatuses. Õppekeel: Eesti keel Maht: Auditoorne õppetöö: 40 akadeemilist tundi Koolituse läbimist tõendav dokument: TalTech tunnistus Lektorid: Juri Ess (TalTech, Liikluslab) Valeri Golik (InPro Insurance Brokers OÜ) Vitali Nester (TalTech, Vinest OÜ) Aleksei Kazakov (Toyota Baltic) Riho Tänak (Transpordiamet) Helen Toomiste (Tuukan OÜ) Vladimir Sillaste (Safety1 Expert OÜ) Maksumus: 304.17 EUR + KM / osaleja Registreerumise tähtaeg: 09.02.2024 Ajakava: Tallinna Tehnikaülikool, Ehitajate tee 5 10.02.2024 10:00 - 17:30 Seadusandluse viimased muudatused. Kuidas tõlgendada liiklusreegleid teooria- ja sõidueksami kontekstis. Lektor: Juri Ess (TalTech, Liikluslab) 12.02.2024 10:00 - 17:30 Liiklusohutus erinevate sõidukite lõikes. Lektor: Vitali Nester (TalTech, Vinest OÜ) 14.02.2024 10:00 - 17:30 Kaasaegsed sõidukid, kütused ja juhiabisüsteemid. Lektor: Aleksei Kazakov (Toyota Baltic) 15.02.2024 10:00 - 13:15 Riiklik sõidueksam läbi eksamineerija silmade. Lektor: Riho Tänak (Transpordiamet) 14:15 - 17:30 Maksud 2024: mida arvestada töötaja- ja ettevõtjana. Suhtlemine Maksu- ja Tolliametiga Lektor: Helen Toomiste (Tuukan OÜ) 19.02.2024 10:00 - 13:15 Liikluskindlustuse omapärad ja nüansid. Lektor: Valeri Golik (InPro Insurance Brokers OÜ) 14:15 - 17:30 Ohutuse tagamine liiklusõppe käigus. Lektor: Vladimir Sillaste (Safety1 Expert OÜ) Allikas ja lisainfo: TalTech - Mootorsõidukijuhi õpetaja täienduskoolitus

  • Directors & Officers Liability Insurance (D&O) explained

    Basic Cover (A) INSUREDS LIABILITY (Directors and Officers liability) The Insurer will pay on behalf of the Insured any Loss arising from any Claim first made against them during the Period of Insurance or, if applicable, during any Discovery Period or run-off period, for any Wrongful Act committed by them in the capacity as an Insured. Basic Cover (B) COMPANY REIMBURSEMENT The Insurer will pay on behalf of the Company any Loss which they have indemnified the Insured for arising from any Claim first made against any Insured during the Period of Insurance or, if applicable, during any Discovery Period or run-off period, for any Wrongful Act committed by them in the capacity as an Insured. Insuring Clauses C and D will only be effective if shown as “Covered” in item 5 of the Policy. Additional Cover (A) EMPLOYMENT ENTITY LIABILITY The Insurer will pay on behalf of the Company any Loss arising from any Claim (other than any United States Claim) first made against the Company during the Period of Insurance or, if applicable, during any Discovery Period or runoff period, for any Employment Wrongful Act committed by the Company. Additional Cover (B) ENTITY COVER (Outside entity cover) The Insurer will pay on behalf of the Company any Defence Costs which the Company is legally liable to pay as a result of a Claim (other than any United States Claim or any Securities Claim) first made against the Company during the Period of Insurance or, if applicable, during any Discovery Period or run-off period, for any Wrongful Act committed by the Company. https://en.inpro.ee/directors-and-officers ASSETS AND LIBERTY COSTS INCLUDING EXTRADITION The Insurer will, subject to their prior written consent, pay where permitted by law, the prosecution costs of each Insured to obtain the discharge or revocation of a judicial order first entered during the Period of Insurance imposing: i) a confiscation or suspension or freezing of rights of ownership of real property or personal assets of such Insured; ii) a charge over real property or personal assets of such Insured; iii) temporary or permanent prohibition on such Insured from holding the office, or performing the function, of a director or officer; iv) the restriction of the liberty of such Insured to a specified domestic residence or an official detention; v) the deportation of an Insured following the revocation of otherwise proper and current and valid immigration status for any reason other than the conviction of such Insured of a crime; vi) the extradition of an Insured as a result of any Wrongful Act. MIGRATION COST The Insurer will, subject to their prior written consent, pay on behalf of the Insured and the Company, for advice from a lawyer in regard to the legal position of any Insured during the Period of Insurance in regard to any Claim and any steps that might be taken or are appropriate and necessary to avert or minimise the risk of such Claim. OCCUPATIONAL HEALTH & SAFETY AND CORPORATE MANSLAUGHTER COSTS The Insurer will, subject to their prior written consent, pay Defence Costs on behalf of any Insured, incurred in defending themselves against criminal or regulatory proceedings during the Period of Insurance in respect of any actual or alleged breach of any occupational health and safety laws or regulations or corporate manslaughter legislation.

  • Liiklus- ja Kaskokindlustus, mis on “tavakasutus” VS “takso”?

    Alates selle aasta (2024) algusest muudetakse Inpro Insurance müügiprogrammi selliselt, et takso kasutusviis määratakse kasko- ja liikluskindlustuse pakkumusel/poliisil automaatselt, kui sõidukil on viimase 180 päeva jooksul olnud kehtiv taksoveo sõidukikaart. Liikluskindlustustuse pakkumusel/poliisil määratakse takso kasutusviis ning rakendub takso koefitsient. Kinnitusreeglit ei rakendu ning kliendile saab edastada pakkumuse takso kasutusviisi ja maksega. Kaskokindlustuse pakkumusel/poliisil määratakse takso kasutusviis ning rakendub takso koefitsient ja kinnitusreegel. Kui kindlustusandja (Eestis ja EU-s kindlustusseltsid, kellega Inpro Insurance Brokers-il on koostöölepingud) annab kooskõlastuse, siis saab Inpro Insurance Brokers takso kasutusviisiga pakkumuse Kliendile edastada. Kui kasko- või liikluskindlustuse pakkumusel/poliisil soovitakse takso kasutusviisi muuta tavakasutuseks, siis rakendub kinnitusreegel. Kui takso kasutusviisiga sõidukil ei ole toiminud omaniku vahetust, siis tavakasutusega kindlustamise võimalust ei pakuta. Lisainfo: Taksoveo sõidukikaardi kehtivust saab kontrollida siit: https://mtr.ttja.ee/taotluse_tulemus/eriotsing/taksokaart?_reset=1&m=122 Pikenduspoliisil sõiduki kasutusviisi ei muudeta. Kui klient ei sõida enam taksot, siis tuleb pikenduspoliisi kasutusviis muuta tavakasutuseks. Kui sõidukil on olnud kehtiv taksoveo sõidukikaart, kuid sõiduki omanik on muutunud, siis takso kasutusviis ei rakendu.

  • Kaskokindlustus (sõidukipargi kindlustuslahenduse võimalused)

    Sõidukikindlustus ehk kaskokindlustus on vabatahtlik ja on mõeldud eelkõige sõiduki omanikele, kes lisaks kohustuslikule liikluskindlustusele soovivad oma transpordivahendile täiendavat kindlustuskaitset. Viimasel ajal on kaskokindlustuse hinnad tunduvalt tõusnud. Küsi pakkumist meie käest. Kui päring on meieni jõudnud, võrdleme kiiresti erinevate kindlustusseltside pakkumisi ning aitame valida Sulle sobivaima kindlustuslahenduse. Pakkumiste võrdlus tuleb Sinu e-mailile mõne minutiga. Inpro Insurance kliendid alati saavad parimad kindlustustingimused ja turu parima hinnaga. ​ https://www.inpro.ee/get-quote Kui mõni teine kindlustusvahendaja pakub Sulle samade tingimustega soodsamat lahendust, teeme Sulle veel parema pakkumise. Oleme oma kliendile abiks nii parimate variantide leidmisel, kui ka toeks kindlustusjuhtumi korral. Alati peame meeles, millal lõppeb Sinu sõiduki kindlustus ja anname märku, kui on aeg uuesti kindlustada. Kaskokindlustusega kaitstakse oma sõiduk võimalike õnnetuste eest: kui sõiduki juht on liiklusõnnetuses süüdi, kui sõidukile jooksis ette metsloom või kukkus peale puu. Tavaliselt on kaskokindlustuslepinguga kaetud kõik tulekahju, varguse, vandalismi, ärandamise, röövi ja kolmanda isiku poolt tekitatud kahjuga seotud riskid. Sõidukid jägunevad järgmistesse kategooriatesse: Sõiduautod Takso (Bolt, Uber jms) - loe rohkem > siit. Mopeedid ja mootorrattad Pakiautod Veoautod Vedukautod Haagised Bussid Traktorid Kindlustusobjektiks on sõiduk koos sõidukile paigutatud osade ja varustusega. Täieliku kindlustuskaitse tagamiseks tuleb poliisile eraldi märkida erilimiidiga sõiduki osad: lisatuled, valuveljed, spoilerid, taksovarustus, vintsid, kängururauad, lisamaalingud, autosse paigutatud audio-, video- ja muu tehnika. Standartpaketile lisaks on võimalik valida: Klaasikindlustus. Hüvitab salongiklaaside purunemisel tekkinud klaasikahjud. Koos klaasiga hüvitatakse ka klaasile paigaldatud toonkile. Kui klaasikindlustus lisakaitsena paketile valitud ei ole, on klaasikahjud ikkagi kaetud, kuid kahju korral rakendatakse omavastutust. ​​Uusväärtuskindlustus. Vajalik uue sõiduki korral ning annab täiendava kaitse juhuks, kui sõiduk peaks kindlustusjuhtumi järel hävinema või kaotsi minema. Uusväärtuskindlustus hüvitab auto ostuhinna ehk hinna, millega sõiduk soetati Asendusauto tagamine. Oluline selleks, et peamiselt autoga liikleva inimese elu pärast õnnetust seisma ei jääks. Kui auto on liikumisvõimetu või parasjagu remondis, saab kindlustatu selleks perioodiks enda kasutusse asendussõiduki. Õnnetusjuhtumikindlustus. Paratamatult tuleb liikluses ette ka väga halvasti lõppevaid õnnetusi. Kuigi juhtunut muuta ei saa, aitab õnnetusjuhtumikindlustus tagajärgedega valutumalt toime tulla. Õnnetusjuhtumikindlustuse puhul on kindlustatud õnnetuse ajal sõidukis olnud inimesed, kelle surma või püsiva töövõimetuse korral määratakse kindlustushüvitis. Pagasi kindlustus. Hüvitab kindlustusjuhtumi tõttu kindlustatud sõiduki salongis, pagasiruumis või katuseboksis kaasasolevate esemete kahjustumise, hävimise või kadumise tagajärjel tekkinud kahju. Luksusauto kaskokindlustus Luksusautod on meie mõistes haruldased või väga kallid sõiduvahendid, mille kaskokindlustus on tavaliselt liiga kallis või ei paku kindlustusseltsid kõrge riski ja hüvitamise kulude tõttu sellistele sõidukitele üldse kindlustuskaitset. Sellistel juhtudel pakume oma klientidele väljaspool Eesti Vabariiki asuvate kindlustusseltside terviklikke kindlustuskattelahendusi või peame kohalike kindlustusandjatega läbirääkimisi luksusautode kaskokindlustuse tingimuste üle, mistõttu saame pakkuda oma klientidele täiendavaid allahindlusi. Inpro Insurance omab selles kindlustusvaldkonnas pikaajalist kogemust, kuna paljud meie kliendid on luksusautode omanikud. Meie spetsialistid teavad täpselt, millistele aspektidele tasub erilist tähelepanu pöörata ja kuidas saada kindlustusseltsidelt meie klientidele kõige paremad tingimused ja hinnapakkumised. Võtke meiega ühendust, me aitame teid. #kaskokindlustus #inproinsurance #motorinsurance

  • Tervisekindlustuse eelised töötajale ja eelised tööandjale

    TÖÖTAJALE: ​Võimalus saada eriarsti vastuvõtule ilma saatekirjata Võimaldab valida endale sobiva arsti ja raviasutuse Vastavalt töötervishoiu- või perearsti ettekirjutusele hüvitatakse spordiga tegelemine Hüvitatakse tasulise ravi kulud, mida Haigekassa ei hüvita Võimaldab vähendada kulusid seoses tervisega On kiire ja konfidentsiaalne, tööandjale terviseinfot ei jagata TÖÖANDJALE: ​ Aitab tõsta tööandja mainet tööjõuturul Annab kindlasti eelise värbamisel Suurendab olemasoleva töötaja rahulolu ning võimaldab läbi hooliva tööandja kuvandi vähendada ka tööjõuvoolavust Annab võimaluse toetada töötajate töövõime säilimist ja vähendada seeläbi töövõimetuspäevase arvu. Töötaja saab valida endale sobiva arsti ja raviasutuse Töötaja saab soodsamini ja kiiremalt lahenduse tervisemurele Positiivselt meelestatud töötajad on avatumad ja kohanevad kergemini ka muudatustega MIS ON ETTEVÕTTE TERVISEKINDLUSTUS? ​ Tervisekindlustus/ravikindlustus on tööturul pakutud sotsiaalgarantiide programmidest kõige kõrgemalt hinnatud eelis, mida tööandja saab töötajale pakkuda. ​ Tervisekindlustus/ravikindlustus töötajatele on tööandja poolt vabatahtlikult sõlmitav kindlustus oma töötajate huvides riikliku ravikindlustussüsteemi täiendamiseks. See on suurepärane lisaväärtus töötaja motivatsiooniks ning uringud on näidanud, et töötajad väärtustavad tööandjat, kes hoolib nende tervisest ja heaolust. Lisaks piisavale puhkusele ja paindlikule tööajale on oluliseks saanud ka tervisekindlustuse olemasolu. ​ Tervisekindlustus võimaldab ettevõtte töötajatel kasutada tasulisi raviteenuseid ilma lisakuluta või väiksema kuluga (sõltuvalt kindlustusprogrammist) ja saada kiiremini vajalikku ravi. Tervisekindlustus töötajatele sobib erineva suurusega ja erineva valdkonna ettevõtetele. ​​ TÖÖTAJATE TERVISEKINDLUSTUS HÕLMAB KA HAMBARAVI ​ Ettevõtte tervisekindlustus hõlmab ka hambaravi ettevõtte töötajatele, mille raames ettevõte kindlustab oma töötajaid olukorraks kui neil tekivad regulaarsed hambaravikulud või õnnetusjuhtumist põhjustatud hambaravikulud. Hambaravikindlustus on saadaval ainult ettevõtte tervisekindlustusprogrammi raames. ​ MILLISTE RISKIDE VASTU? ​ Tööandjal on võimalus vastavalt soovile valida, millised programmid ning summad Tervisekindlustuse lepingus sisalduvad. Näiteks saab lisada osaliselt või täies mahus kompenseeritavaid tasulised raviteenuseid, saab määrata teatud summas limiidi, mille ulatuses saab kasutada lepingus sätestatud teenuseid. Tööandjad saavad omal valikul lisada ka tervisekindlustuse lepingule kohustuslikud terviseuuringuid. ​ KINDLUSTUSTERRITOORIUM Sõltuvalt tööandja soovist ja vajadusest, ettevõtte tervisekindlustuse territooriumiks võib olla Eesti Vabariik või Balti riigid. Väliskindlustusseltside lahenduste puhul (näiteks Morgan Price Stanrard Plus, Comprehensive, Premium) - "Euroopa riigid", "Kogu Maailm va USA, Hiina, Singapur ja Hong-Kong" või "Kogu Maailm". ​ PERELIIKMED ​ Mõned tervisekindlustuslahendused võimaldavad sõlmida tervisekindlustusleping või elu- ja õnnetusjuhtumileping ka töötaja pereliikmetele. Konsulteerige meie spetsialistiga.

  • Kurjategijate huviorbiidis Land Cruiseri ja Lexuse maasturid

    Lõuna prefektuuri narko- ja organiseeritud kuritegude talituse juht Kristjan Tommingas rääkis, et kuigi septembris tabati Tartumaal Leedu kodanikest autovargad, on Lõuna-Eestis jätkunud Lexuse ja Toyota Land Cruiser maasturite varguseid. «Seni on kurjategijate huviorbiidis olnud 2018.–2022. aasta maasturid. Ainuüksi viimase kuu jooksul on Lõuna-Eesti eri paigust varastatud mitu Land Cruiseri ja Lexuse maasturit ning proovitud ärandada veel üht Lexuse maasturit. Kõik need sündmused on aset leidnud öisel ja pimedal ajal,» rääkis Tommingas. Kõigi nende vargusjuhtumite uurimiseks on politsei alustanud kriminaalmenetlust. «Praeguseks kogutud andmed annavad politseinikele aluse neis kuritegudes taaskord kahtlustada Leedust pärit vargaid,» ütles Tommingas. Tommingas lisas, et kriminaalpolitseinikud teevad varguste ennetamiseks ja autovaraste tabamiseks aktiivselt tööd, ent oma sõidukite kaitsmiseks saavad inimesed ka ise palju ära teha. «Esiteks palume kõiki konkreetselt sellist marki maasturite omanikel, aga ka kõigil teistel kogukonnaliikmetel olla tähelepanelik ning teavitada politseid, kui märgatakse nende kodu lähistel kahtlast liikumist või võõraid inimesi ja masinaid,» rääkis politseinik. Tema sõnul võivad kurjategijad, kes on 20–40-aastased meesterahvad, ringi liikuda ligi kümme aastat vanade sõidukitega, millel Inglise või Leedu numbrimärgid. «Teada on seegi, et kurjategijad teevad eeltööd ning võivad seega eri piirkondades seisvate Lexuse ja Toyota Land Cruiseri maasturite läheduses ööpimeduses liikuda kas jalgsi või elektriliste tõukeratastega. Nad võivad varjata oma nägu kas maski või mõne muu riideesemega,» loetles Tommingas ohumärke, mida silmates tuleks kindlasti politseile neist kohe numbril 112 teada anda. Lõuna ringkonnaprokurör Mari Kartau selgitas, et selliseid varguseid pannakse toime teisteski Euroopa riikides. «Teiste riikide kogemus omakorda näitab, et autovargad ei pruugi piirduda vaid Lexuste ja Land Cruiseri maasturitega, sest Belgias oli hiljuti näiteks Peugeot 3008 varguste laine,» sõnas Kartau. Prokuratuur ja politsei analüüsivad pidevalt, milliseid vihjeid kurjategijate käitumine nende tabamiseks annab ja mil moel nad oma tegevust muutnud on, et nad suudaks sarnaste kuritegude toimepanemist ka ära hoida. «Paraku ei piisa vaid õiguskaitseasutuste tegevusest ning igaüks saab ise hea seista oma vara eest. Lisaks oma vara kaitsmisele aitab varguseid ära hoida naabruskonnas elanikega koostöö tegemine. Kahtlaseid sõidukeid või inimesi märgates ei tohiks seda infot ainult enda teada hoida, vaid sellest naabrite või politseiga rääkida,» ütles Kartau. Tommingase sõnul on viimaste vargusjuhtude puhul täheldatud, et lisaks võtme signaali pikendamisele kasutatakse ka teisi vargusmeetodeid ning seadmeid, mistõttu ei aita kirjeldatud juhtumeid ära hoida ainult võtme metallkarpi või turvalisse vutlarisse paigutamine. «Seetõttu soovitame sellised maasturid parkida öiseks ajaks nii, et soovimatute inimeste ligipääs autole oleks raskendatud. Kui ühes leibkonnas on mitu sõiduvahendit, võiks mõelda sellele, et luksusmaastur pargitakse pere teise sõiduvahendiga ööseks kinni või kasutatakse masina õuelt ärasõidu takistamiseks mõnda teist füüsilist tõket, näiteks lukustada aiavärav,» selgitas politseinik. Ta lisas, et lisaturvalisust aitab tagada ka lisaimmobilaiser või salalüliti. «Teada on seegi, et paljudel sõidukitel on juba tehase poolt olemas lisafunktsioon, mida puldil nuppe kombineerides sisse lülitada saab nii, et auto ja võtme vahel signaal soovitud ajaks sootuks katkeb,» toonitas Tommingas. Ta julgustas sõidukite omanikke automüüjalt ka täpsemaid juhtnööre ja soovitusi küsima. Allikas: Postimees

  • Uuendatud sõidukikindlustuse hea tava aitab kliendil kaskot paremini mõista

    Eesti Kindlustusseltside Liit (EKsL) koostöös Eesti Kindlustusmaaklerite Liiduga (EKML) uuendas sõidukikindlustuse hea tava, et see vastaks kaskokindlustuse viimase aja arengutele, näiteks kahju hüvitamise, kindlustuse kehtivuse ja veebimüügi osas. Kaskokindlustuse hüvitised on tänavu esimesel poolaastal kasvanud 24 protsenti võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Kui sel aastal maksti kuue kuuga hüvitisi 51,4 miljonit eurot, siis möödunud aasta keskel 41,6 miljonit eurot. EKsL-i juhatuse liikme Lauri Potsepa sõnul on nii autod kui sõidukikindlustus viimastel aastatel palju arenenud. „Hea tava oli vaja uuendada, et see aitaks kliendil kaskot paremini mõista ja kirjeldaks kehtivat praktikat. Näiteks on pärast Venemaale ja Valgevenele kehtestatud sanktsioone tavaline, et kindlustus sealei kehti. Samamoodi on Armeenia, Aserbaidžaani, Gruusia, Kasahstani, Moldova ja Türgiga, sest sinna on riskantne sõita,“ selgitas Potsepp. Potsepa hinnangul on kaskokindlustuse hüvitised veerandi võrra kasvanud seetõttu, et õnnetusi juhtub rohkem, kasutatud autode hinnad on kasvanud ja autoremont on kallinenud. „See omakorda viib paratamatult kaskokindlustuse hinna tõusule. Kõrgest inflatsioonist ei ole pääsenud ka kindlustus,“ ütles Potsepp. Sõidukikindlustuse hea tava on osa kindlustusteenuse heast tavast. Tava selgitab mõisteid, kindlustuslepingu tingimusi ja kindlustusandja praktikat nii, nagu on Eesti kindlustusvaldkonnas kombeks. EKML-i juhi Kaido Tropi sõnul täpsustati heas tavas kliendi vajaduste väljaselgitamist veebimüügis, kus kliendi nõustamise protsess on üldjuhul standardiseeritud. „Maaklerid näevad küllalt tihti, et veebi teel kindlustust ostes tekib klientidel küsimusi, milline kindlustuslahendus neile sobib. Seetõttu on väga oluline täpselt kirjeldada ja selgitada erineva sisuga pakette, näiteks minikasko ja täiskasko erinevusi. Lisaks tuleb välja tuua kasko täiendavad valikud nagu kehtivusala, asendusauto või tehnilise rikke kindlustuse lisakaitse,“ selgitas Tropp. Swedbanki kindlustusseltsi hea tava töögrupi esindaja InekenNuuti sõnul on kliendil oluline mõista, miks kindlustusselts küsib lepingu sõlmimisel sõidukist fotosid. „Need on vajalikud eelkõige kahju tekkimisel, kuna tavaliselt kindlustusandja ei uuri sõidukist tehtud pilte enne lepingu sõlmimist. Kui pärast õnnetust selgub fotodelt, et autol olid vigastused juba lepingu sõlmimisel, siis kindlustusandja neid kahjusid ei hüvita,“ ütles Nuut. Hea tava aitab kliendil ja teistel hinnata kindlustusandja tegevust. Hea tava järgimine toetab üksteisemõistmist, ausat ja vaba konkurentsi ning kindlustussektori arengut. EKsL on kõiki Eestis tegutsevaid kindlustusandjaid ühendav erialaliit, mis arendab kindlustust ja kahjuennetust ning analüüsib ja avaldab kindlustusstatistikat. EKsL korraldab kindlustusvaidluste lahendamist kindlustuse lepitusorgani kaudu. EKML-i kuulub 10 suuremat Eestis tegutsevat kindlustusmaaklerettevõtet. Allikas: LKF Küsige pakkumisi meilt: Liikluskindlustus Kaskokindlustus

  • Kas töötad kodus või kontoris?

    Alates pandeemiast tuuakse töötajaid järk-järgult uuesti kontorikeskkonda. Viimasel ajal on palju räägitud kaugtöö eelistest. Kodus töötamise pooldajad väidavad, et see on produktiivsem ja võimaldab töötajatel paremat töö- ja eraelu tasakaalu hoida. Kuid kas see on tõesti tõsi? Või on kaugtööl mõningaid puudusi, millest inimesed sageli ei räägi? Selles blogipostituses uurime nii kaugtöö kui ka kontorikeskkonnas töötamise plusse ja miinuseid. Kodus töötamise plussid ja miinused Mõned inimesed väidavad, et kodus töötamine on produktiivsem, kuna ei sega kolleege ega kontoripoliitikat. Samuti saate luua oma ideaalse töökeskkonna, mis võib tõsta tootlikkust. Ja kui teil on väikesed lapsed, võimaldab kodus töötamine teil oma ajakavaga paindlikum olla ja nendega rohkem aega veeta. Töötajad on rahul nende kodus töötamise eelistega. Üks suurimaid puudusi on see, et kodus töötades võite tunda end eraldatuna ja üksikuna. Kui olete terve päeva oma majas kinni, on lihtne tunda end muust maailmast äralõigatuna. Ja ilma kolleegidega näost näkku suhtlemiseta võib olla keeruline luua suhteid ja tunda end osana meeskonnast. võite tunda, et jääte kasutamata võrgustike loomise võimalustest, mida oleks kontoris lihtne kasutada. Kodus töötamise teine ​​miinus on see, et keskendumine ja motivatsioon võib olla raskem. Tähelepanu on lihtne häirida sellistest asjadest nagu televiisor või majapidamistööd. Ja ilma kontorikeskkonna struktuurita on mõnel inimesel raskem oma ülesannet täita. Kontorist töötamise plussid ja miinused Kontoris töötamise üks eeliseid on see, et see võimaldab kolleegidega näost näkku suhelda. See võib aidata luua suhteid ning edendada meeskonnatöö ja kogukonna tunnet. Need spontaansed vestlused kohvi taga või koridoris möödudes on tohutult väärtuslikud. Need hetked võivad pakkuda inimestele äri konteksti, uusi ideid, koostöövõimalusi ja potentsiaalset ülevaadet töö kattumise kohta. Lisaks võib kontoris viibimine aidata mõnel inimesel eraldada töö isiklikust elust. Isegi kui sa armastad oma tööd, ei ole tervislik tunda, et töötaksid igal ärkveloleku tunnil. Kui olete füüsiliselt kontoris, on lihtsam päeva lõpus välja ajada ja oma isiklikku aega nautida. Spetsiaalse kontoriruumi olemasolu võib samuti aidata keskenduda ja motiveerida. Diivani või köögilaua taga töötades võib olla raske ülesandega tegeleda. Eraldi tööruumi olemasolu aitab teil jõuda õigesse mõtteviisi ja olla produktiivsem. Tihti öeldakse, et kõik tööd ei sobi kodutööks, kuid tõsi on ka see, et kõik kodud ei sobi töödeks. Hübriid Teine võimalik lahendus on hübriidne töökohamudel, mille puhul töötajad jagavad oma aja kodus töötamise ja kontoris töötamise vahel. See võib olla hea lahendus inimestele, kes soovivad mõlemast maailmast parimat. Näiteks saavad nad kaks päeva nädalas kodus töötada ja seejärel kolmeks päevaks kontorisse tulla. Töötajad saavad oma juhiga paindlikult kokku leppida, millised päevad neile kõige paremini sobivad. Inpro Insurance on kasutusele võtnud hübriidtöö, et püüda tasakaalustada nii kaug- kui kontoritöö plusse ja miinuseid. See võimaldab töötajatel kasutada mõlemast maailmast parimat, kuna nad saavad kontorisse tulles nautida kodus töötamise paindlikkust ja näost näkku suhtlemise eeliseid. Teisisõnu, hübriidne töökoht pakub paindlikkust neile töötajatele, kes seda soovivad. See meelitab ligi uue põlvkonna töötajaid, kes seda nõuavad. Hübriidne töökoht suurendab töötajate õnnetunnet ja vähendab kulusid. See muudatus pole silmapiiril; see juba toimub. Mis on parim? Sellele küsimusele ei ole ühest vastust, mis sobiks kõigile. See sõltub teie individuaalsetest vajadustest ja eelistustest. Kui teile meeldib töötada meeskonnas ja vajate keskendumiseks kontorikeskkonna struktuuri, võib kontoris töötamine olla teie jaoks parim valik. Kui aga eelistate töötada iseseisvalt ja väärtustate kodus töötamise pakutavat paindlikkust, võib kaugtöö sobida paremini. Lõppkokkuvõttes on teie otsustada, millist tüüpi keskkond võimaldab teil olla kõige produktiivsem ja õnnelikum. Kas teie arvates on kaugtöö ettevõtetele hea lahendus? Kas arvate, et sellel on rohkem eeliseid või puudusi? Mida arvate hübriidtööst, kas see on uus tee edasi? Anna meile kommentaarides teada!

  • Kes on Kindlustusmaakler?

    Erinevalt kindlustusagentidest, kes töötavad kindlustusandjate jaoks, tegutsevad maaklerid oma klientide nimel ja annavad nõu oma klientide huvides. Kindlustusmaakler aitab sul tuvastada sinu äririske, et aidata otsustada, mida kindlustada ja kuidas neid riske muul viisil juhtida. Kindlustusmaakler võib olla spetsialiseerunud ühele konkreetsele kindlustusliigile või tööstusharule või hoopis tegeleda paljude erinevate liikidega. Kindlustusmaaklerid annavad sulle tehnilist nõu, mis on väga kasulik, kui sul on vaja kahjunõuet esitada. Maaklerid on teadlikud paljude konkureerivate kindlustuspoliiside tingimustest, soodustustest ja välistustest ning kuludest, nii et nad saavad aidata sul leida just sinu olukorrale kõige sobivama kindlustuskatte. Maaklerid võivad aidata korraldada ja paigutada kindlustuskaitset valitud kindlustusandja juures ning sageli oskavad soovitada, kuidas oma kindlustuseelarvet maksimaalselt ära kasutada. Seadusandlus Kõigil Eestis tegutsevatel kindlustusmaakleritel peab olema Finantsinspektsiooni tegevusluba ja see peab olema kirjas siin Kui kindlustusmaakler annab teile finantsnõu, peab ta vastavalt eeskirjadele: • Tegutsema sinu huvides • Andma sulle asjakohast nõu • Hoiatama sind, kui nende nõuanded põhinevad mittetäielikul või ebatäpsel teabel • Seadma sinu huvid esikohale, kui on vastuolu nende enda (või seotud osapoole) huvidega. Kas maakleri teenuste eest tuleb maksta? Poliiside ostmisel saavad paljud kindlustusmaaklerid komisjonitasu kindlustuspakkuja käest. Teised kindlustusmaaklerid tegutsevad teenustasu alusel ja peavad oma klientidega nõutavate tasude üle läbirääkimisi. Palu oma kindlustusmaakleril sulle olukorda selgitada. Kas maakleri kasutamine on kallim? Mitte ilmtingimata. See võib maksta isegi vähem, kuna maaklerid tunnevad kindlustusturgu ja saavad su nimel konkurentsivõimeliste kindlustusmaksete üle läbi rääkida.

  • Kindlustus Amazonis müüjatele

    Kui olete Amazoni müüja, olete tõenäoliselt viimastel aastatel märganud e-poodide maastikul mõningaid olulisi muutusi. Veebipoodide müük on alates COVID-19 pandeemia algusest märgatavalt kasvanud, kuna üha rohkem ostjaid vahetab traditsioonilised tavakaupluste külastused virtuaalsete külastuste vastu. Pandeemiast tingitud või mitte, see on trend, mis näib jäävat. Tarbijad on omaks võtnud veebis ostlemise kiiruse ja mugavuse. Need on head uudised teie, kui veebipoe omaniku jaoks. Aga kui midagi peaks müügiprotsessis valesti minema ning teie ettevõte kannab kahjusid, siis võite ette kujutada pilti, kus teie raha kaob kiiremini kui jõuate silmi pilgutada. Niisiis, nüüd võib olla õige aeg mõelda spetsiaalselt Amazoni müüjatele mõeldud kindlustuse peale. Kui pandeemia ajal eluga kohanemine on meile midagi õpetanud, siis seda, et tuleb oodata ootamatusi. Nagu näiteks köögividin, mis pärast akude ülekuumenemist kellegi kodus süttib. Või klient, kes kaebab teid kohtusse pärast seda, kui tema tellitud raske ehe libiseb turvapakendist välja ja vigastab tema jalga. Õnneks pole sellised õnnetused sagedased, kuid selleks, et teha oma ettevõttele märkimisväärne kahju , on vaja ainult ühte neist juhustest. See, kas on õigesti või valesti pakitud ehe, pretensiooni korral peate end kaitsma – ja selle ka ise kinni maksma. Peate arvestama kohtukulude ja võib-olla ka hüvitistega, mis ulatuvad tõenäoliselt mitmete tuhandete eurodeni. Kui teil on sõlmitud vastav leping, katab kõik teie kulud kindlustus. Miks mul on ikkagi vaja Amazoni müüja kindlustust? Kolmandast osapoolest müüjana ei saa te eeldada, et platvorm, millel müüte, valib teie seadusandluse. Samuti, kui tarnite riikidesse, mis eksivad kohtuvaidluses, nagu USA, on igati põhjust olla ettevaatlik. Siin tuleb mängu Amazoni tootevastutuskindlustus. See kaitseb teid, kui keegi nõuab teilt temale tekitatud kahju hüvitamist. Teisisõnu, kui teie müüdud asi on kedagi vigastanud, kahjustanud tema vara või keegi on selle kasutamise tagajärjel haigeks jäänud. Teil on võimalik see vaidlustada, kuid te ei pea seda ise tegema. Amazoni müüjate tootevastutuskindlustus katab teie kohtukulud ning lisaks ka advokaadi kulud. Kui selgub, et peate kannatanule kahjutasu maksma, katab kindlustus ka selle. Kindlustusnõuded Amazonis müümiseks Üldvastutuskindlustus Eestis tootevastutuskindlustust ei hõlma ja seda tuleb lisariskina eraldi juurde kindlustada. Mõned Amazoni müüjad võivad vajada komplekskindlustusi, et suurendada oma vastutuse piirmäärasid. Amazon nõuab Amazon Pro kauplejatele ja müüjatele kindlustust, kui ettevõtte brutotulu on igal kuul üle 10 000 USA dollari oma platvormi tehtud müügist. Amazon Services Business Solutions lepingu järgi on miinimumnõuded üks miljon eurot juhtumi kohta. Miljon eurot üldvastutuskindlustuse ja miljon eurot tootevastutuskindlustuse limiidiks. Teie kindlustus peab kehtima (st katma kuupäevad, millal te kauplete) ning kindlustusleping peab olema sõlmitud usaldusväärse kindlustusandja juures. Teie poliisil tuleb nimetada Amazoni ja selle volitatud isikud täiendavate kindlustatutena. Amazoni müüjad, kes otsivad oma toodetele turvalist ja usaldusväärset kindlustuskatet. Nii et olenemata sellest, kas kauplete Amazon USA-s või mitmel platvormil korraga, olete kaitstud, kui klient süüdistab teid toodete kadumises, kahjustamises või vigastuste tekitamises. Probleemide korral võite kindel olla, et teie kindlustusandja aitab teid nõude lahendamisel. Oma toimimisviiside olemuse tõttu on enamikul Amazoni müüjatel vähe või puudub üldse igasugune kontakt avalikkusega või kellegi teisega, kes on nende äriga seotud. Seega pole seal justkui kindlustust vaja. Kahjuks pole see pole tõsi. Isegi kui pakite ja saadate oma kauba kodust, on tõenäoline, et kullerid tulevad teie ukse taha (ja sageli kiirustades). Ja kuigi te ei pruugi praegu tarnijatega silmast silma kohtuda, on teil kõik võimalused selleks tulevikus. Üldvastutuskindlustus katab teie kahjud, kui teie, kui ettevõttega kokku puutudes saab mõni tsiviilelanik vigastada. Nii et kui postiljon komistab teie sissesõiduteel lahtise sillutuskivi otsa ja murrab puusa või teie pop-up pood kokku kukub ja keegi jääb sinna alla, ei pea te neid kahjusi ise kandma. Sest üldvastutus hõlmab ka juhuslikku müüki üritustel ja turgudel. Hea ost või hüvasti? Lõpuks viimasena tasub mõelda ühele oma kõige olulisemale: oma tootele. Ilma selleta ei saa te müüa. Ja kui te ei saa müüa, pole teil äri. Kui sarnaselt enamikule müüjatele ladustate, müüte, pakite ja saadate enamikku oma tooteid kodust, võite eeldada, et teie kodukindlustuspoliis hüvitab teile, kui mõni neist läheb kaduma, kahjustub või varastatakse. Kodukindlustus on tavaliselt mõeldud koduse vara katmiseks ja seega ei kata kindlustusandjad teie ettevõttele tekitatud kahjusid. Lao- ja varakindlustus seevastu hoolitseb teie ettevõttega seotud varude või seadmete eest. Laovaru tasub parandada või välja vahetada, kui juhtunud õnnetus tähendab seda, et teil pole midagi müüa. Ja see hõlmab ka asju, mida peate müüma, (st arvut, printer, laud jne.) Enne kui otsustate täpselt, millist kindlustust vajate, tasub tutvuda Amazoni müüginõuetega UK-s ja Euroopas, mis on sätestatud nende müügilepingus (või Euroopa ärilahenduste lepingus). Amazoni müüjate kindlustuse osas abi saamiseks helistage meile numbril +372 3838 118. Või kirjuta meilile: info@inpro.ee

  • Erialane vastutuskindlustus (Professional Indemnity, PI) - tarkvara arendajale

    Olenemata sellest, kas lood järgmist suurt arvutiprogrammi, mis muudab maailma, või oled väikese äpi arendaja, kaasnevad sellega erinevad riskid. Tarkvaraarenduse professionaalina oled Sina ja sinu ettevõte ohus igal ajal, kui pakud kliendile professionaalset teenust IT valdkonnas. Sinu ettevõtlusega seotud nõude esitamiseks võib olla palju põhjuseid – igapäevaselt. Tahtlikult või tahtmatult võivad juhtuda mõned asjad, mis võivad kliendi rahulolematuks muuta ja sundida klienti Sind kohtusse kaebama. Autoriõiguste rikkumine, haavatavusest tingitud küberrünnakud, kliendi vara kahjustamine töötamise ajal (st arvutisse valgunud kohv), kodeerimisvead ja projekti õigeaegse lõpetamise ebaõnnestumine on vaid mõned näited. Parim viis märkimisväärse rahalise kahju vältimiseks on võtta ühendust oma kindlustusmaakleriga ja hankida üks olulisemaid kindlustuskaitseid – spetsiaalselt tarkvaraarendajatele mõeldud erialane vastutuskindlustuspoliis. Mida katab tarkvaraarendajate mõeldud erialane vastutuskindlustus? Erialase vastutuskindlustuse teemal arutledes võid kuulda sõnu Errors & Omissions või Professional Liability või Professional Indemnity (PI). Tarkvaraarendajana on ülioluline, et Sul oleks erialane vastutuskindlustus, sest vigu juhtub ja mõned kliendid võivad ollarahulolematud, hoolimata sellest, kuidas sa ka proovid olukorda parandada. Lisaks põhilisele kutsekindlustuskaitsele kaetakse ka õigusabikulud. Õigusabikulud võivad olenevalt kohtuasja kulgemisest ulatuda üle kümnete tuhandete eurode, isegi kui võidad kohtuasja, võtab advokaat sinult oma aja eest tasu, seegaõige kindlustuskaitse on väga oluline! Nõude näited tarkvaraarendajale Näide reaalsest elust, mis aitab teil kindlaks teha, kas vajate kutsekindlustuskaitset. Tarkvaraarendaja sõlmis kliendiga lepingu teatud tüüpi tarkvara loomiseks. Võib-olla olid nad väsinud või neil oli oma isiklikus elus raske periood või lihtsalt ei olnud aega ja aasta pärast lepingu sõlmimist ei olnud nad seda tellimust ikka veel lõplikult täitnud ja selles oli palju vigu. Klient keeldub tarkvara vastu võtmast ja palkab tarkvara lõpuleviimiseks teise tarkvaraarendaja. Kuna lepingut rikuti, kaebab klient teid kohtusse ja soovib, et talle hüvitataks kogu lepingu summa. Lepingu summaks oli 800 000€ pluss kahjutasuaasta jooksul, miltarkvara oodati, kulutatud raha. Kui see juhtuks teiega ja teil ei oleks tarkvaraarendajate mõeldud kutsekindlustust, kas teil oleks võimalik kahjunõuet maksta? Mis väärtuses kutsekindlustust ma vajan? Nagu ülaltoodud reaalsest näitest näha, võib ainuüksi üks nõue väga kulukaks osutuda. Inpro Insurance spetsialistid soovitavad arvestada vähemalt 1 000 000€ juhtumi kohta ja 1 000 000€ kuni 5 000 000€ koondjuhtumi kohta (kindlustusperiood). Samuti peaksite arvestama oma ettevõtte suurusega. Mida suurem on teie ettevõte ja mida rohkem töötajaid teil on, seda suurem on teie kokkupuude riskidega. Veel mõned ärikindlustuspoliisid, mille ostmisele peaksite mõtlema: Üldvastutuskindlustus Pakub kindlustuskaitset kehavigastuste ja varakahjude korral. Mõned kliendid nõuavad võimalike trahvide vältimiseks selle olemasolu. Tööandjate vastutuskindlustus Kui teil on töötajaid, peaks teil olema tööandja vastutuspoliis, mis katab kahjud, kui nad saavad tööl vigastada. Küberkaotuse laiendus Küberkahju tähendab mis tahes kaotust, kahju, vastutust, kulusid, trahve või muid summasid, mis on otseselt põhjustatud mis tahes arvutisüsteemi või arvutivõrgu kasutamisest või toimimisest.

  • Nüüd saab vormistada liiklusõnnetust ka mobiilis

    Eesti Liikluskindlustuse fond (LKF) avas uue rakenduse, mille abil saab vormistada liiklusõnnetusi mobiiltelefonis läbi äppi. Rakendus töötab veebilehel avarii.lkf.ee Juhtumi andmeid koos piltidega edastatakse koheselt kindlustusandjatele ning see märkimisväärselt kiirendab juhtumi läbivaatamist ja hüvitamist. Põhirõhk on sündmuskohal pildistamisel ja õnnetuse asjaolude fikseerimisel. Kui andmed on kinnitatud, siis saadab rakendus kahjuteade läbivaatamiseks kindlustusseltsile, millega saatjal on sõlmitud liikluskindlustuse leping. Uus rakendus hoiab politseinike tööaega kokku. Kohale tulemine ja asjaolude detailne uurimine võtavad politseinikelt palju töötunde. Kui avariis osalised saavad olukorra läbi äppi ise fikseerida ja politsei ei pea sündmuskohale sõitma. Kui liiklusõnnetuses inimene sai viga, tuleb koheselt helistada numbril 112

  • Riigikogu kiitis heaks seaduse, millega seatakse sisse patsiendi- ja vaktsiinikindlustus

    Riigikogu kiitis eilsel (13.04.2022) istungil heaks seaduse, mis võimaldab patsiendil ravivea korral hüvitist saada, samuti luuakse vaktsiinikahju korvamise süsteem. Valitsuse algatatud tervishoiuteenuse osutaja kohustusliku vastutuskindlustuse seadusega (522 SE) luuakse patsiendikindlustuse ja vaktsiinikahjude hüvitamise süsteemid. Patsiendikindlustus kujutab endast tervishoiuteenuse osutajate (TTO) kohustuslikku vastutuskindlustust. Eelnõuga sätestatakse TTO kohustusliku vastutuskindlustuse põhimõtted ja korraldus, samuti patsiendile hüvitamisele kuuluva kahju alused ja ulatus. Uue süsteemi loomise eesmärk on patsiendi parem kaitse ja senisest lihtsam hüvitise taotlemine. Kahjujuhtumi korral, kus patsiendi ravimisel oleks tervisekahju olnud võimalik vältida, hakkab nõude asjaolusid hindama kindlustusandja. Kindlustussumma kahju kannatanud patsiendi kohta on kuni 100 000 eurot, kogu üheaastase kindlustusperioodi kohta kolm miljonit eurot. Seadusega kehtestatakse ka miinimumnõuded patsiendiohutuse korraldusele, sealhulgas luuakse teabe analüüsi süsteem, et ennetada ohu- ja kahjujuhtumeid. Veel muudetakse ravimiseadust ja nähakse ette vaktsiinikahjude sundkindlustus ehk vaktsiinikindlustus, mille eesmärk on hüvitada inimestele vaktsineerimise tagajärjel tekkinud raske tervisekahjustus lihtsustatud korras. Peale selle luuakse ravikindlustuse seaduses võimalus lisada haiguste loetellu lisaks hinnakokkuleppe või piirhinna olemasolul ka selliseid haigusi, mille ravimiseks kasutatavate ravimite hind kujuneb Euroopa Komisjoni ravimite ühishankes. Ravimiameti töötajad saavad patsiendi nõusolekul juurdepääsu tervise infosüsteemis olevatele isikuandmetele, et eksperdid saaksid hinnata tervisekahju seost vaktsineerimisega arvestades vaktsineerimisele eelnenud terviseandmeid. Seaduse vastuvõtmise poolt hääletas 76 Riigikogu liiget, vastu ei hääletanud ükski saadik. Allikas: tervis.postimees.ee

  • Mis on konsultantide erialane vastutuskindlustus?

    Konsultandina on teil oluline töö. Meie aitame seda kaitsta. Pakume laia valikut katteid, mida vajate oma karjääris edukaks jäämiseks. Teie töövaldkonnas on üks olulisemaid asju, mida omada, erialane vastutuskindlustus või PI (Professional Indemnity). See aitab hoida teid pakutavate professionaalsete teenuste puhul kaitstuna. Konsultandid teevad oma klientide heaks kõvasti tööd, aidates ettevõtetel oma ärieesmärke saavutada. Selle protsessi käigus võivad kliendid aga oma konsultandi tööga rahulolematuks jääda, mille tulemuseks on kohtuasi. Sellepärast erialase vastutuskindlustuse omamine nii oluline. PI (Professional Indemnity), mida nimetatakse ka vigade ja puuduste kindlustuseks või Errors & Omissions (E&O), võib aidata katta järgmisi nõudeid: vead, hooletus, ebatäpne nõuanne jne. Ilma konsultantide erialase vastutuskindlustuseta võite teie ja teie ettevõtte vara olla ohus. Konsultandi kindlustus on väike kulu, mis võib aidata teid kaitsta, pakkudes samal ajal oma klientidele teenuseid. Kas konsultandid vajavad vastutuskindlustust? Kui osutate teenuseid otse klientidele, peaksite oma ärikonsultandi kindlustusplaani lisama ametialase vastutuskindlustuse. Kui keegi kaebab teie ettevõtte kohtusse ja väidab, et tegite osutatavate teenustega vea, ilma katteta, peaksite tasuma kohtukulud oma taskust. Näiteks töötate ettevõttega, mis püüab oma tegevust laiendada. Teie pakutud strateegiad ei tööta ja ettevõte kannab suurt kahju. Selle tulemusena kaebavad nad teie konsultatsiooniettevõtte kohtusse. Professionaalne vastutuskindlustus võib aidata katta teie õigusabi ja teie ettevõtte kaitsmise kulud. Samuti võib see aidata tasuda hagiga seotud arveldusi ja kohtuotsuseid, kui need ei ole teie kindlustuslepingus välistatud. Konsultandi vastutuskindlustusest võivad kasu saada erinevat tüüpi ja erinevast sektorist konsultandid, näiteks: ärijuhtimine, turuuuringud, meedia, suhtekorraldus ja kriisireguleerimine, karjääritreeningud, kulude kokkuhoid või optimiseerimine, inimressurss ja organisatsiooni struktuur, pulmakorraldamine. Olenemata sellest, kui paljude aastate pikkune kogemus teil konsultandina on, võib vigu siiski ette tulla. See tähendab, et olete igal tööpäeva hetkel silmitsi vastutusriskiga. Vale nõu andmine võib klientidele maksta palju raha ja nad võivad teid vea eest kohtusse kaevata. Seetõttu on oluline omada professionaalset vastutuskindlustust, mis aitab teie ettevõtet kaitsta. Riskid, millega konsultandid silmitsi seisavad, kuna neil puudub erialane vastutuskindlustus (PI) Konsultandid seisavad silmitsi paljude igapäevaste riskidega, kuid ametialase vastutuskindlustuse puudumine lisab täiendava kohtuasjade riski. Ilma katteta võivad teil tekkida kallid advokaaditasud, kohtukulud ja kaitsekulud. Konsultandina seisate silmitsi paljude ametialase vastutuse riskidega. Need näited näitavad mõningaid levinumaid juhtumeid, mida oleme käsitlenud: Kliendile halbade nõuannete andmine, mille tulemusel ta kaotab raha. Näiteks kui proovite aidata kliendil müüki suurendada, kuid teie plaan põhjustab tal tulu kaotamist, võib ta teid kohtusse kaevata. Töökoha mittetäitmine kokkulepitud tingimustel. Oletame, et teil on turu-uuringufirma. Annate oma klientidele nõu teie ettevõtte läbiviidud uuringu põhjal, kuid see põhjustab neil raha kaotamist. Teie klient kaebab teid kohtusse pärast seda, kui avastas, et uurimistöö oli vigane. Teenustes millegi unustamine. Kui unustasite teha töö, mida teie klient ootas, võib ta teie ettevõtte kohtusse kaevata.

  • Veosekindlustuse kahjude näited aset leidnud juhtumitest

    Käesolevas artiklis tutvustame vaid väikest osa õnnetustest, mis juhtuvad merel. Veebruar 2022. Assooride lähedal keset Atlandi ookeani süttis põlema autosid vedanud laev Felicity Ace, vahendas Associated Press, Portugali mereväele viidates. Felicity Ace'i meeskond tegi hädakutsungi pärast seda, kui ühel kaubatekil puhkes tulekahju ja laev kuulutati peagi pärast seda ohtlikuks. Kõik 22 meeskonnaliiget evakueeriti paatidega, osa neist võtsid peale lähedalasuvad kaubalaevad, päästmisel osales ka Portugali mereväe patrullkaater. Fotod Felicity Ace tulekahjust on tehtud ühe mööduva laeva küljelt. The Drive’i andmetel on Felicity Ace’i pardal Porsche ja teiste Volkswageni kontserni markide autod – seda kinnitasid ka autotootjate esindajad. Paljud kliendid on sotsiaalmeedias ja foorumites juba väljendanud muret, et nende tellitud haruldased autod võivad intsidendis olla kahjustunud või hävinud. 200 meetri pikkune alus oli teel Saksamaalt Emdenist Davisville'i sadamasse USA-s Rhode Islandi osariigis. Felicity Ace ehitati 2005. aastal, täiskoormaga suutis laev kanda ligi 4 tuhat autot. Autokandja lahkus Saksamaalt 10. veebruaril ja pidi saabuma USA-sse 23. veebruari hommikul. Viimastel andmetel jätkub triivival Felicity Ace´il põleng ning käimas on päästeoperatsioon. Allikas: Postimees. Tuli laeval, foto on illustreeriv. Märts 2019 Prantsusmaa ranniku lähedal süttis põlema ja seejärel uppus Itaaliast pärit kaubalaev - Grande America. Õnneks said kõik meeskonnaliikmed ohutult evakueeruda, kuid enam kui 2000 sõiduki kaotust ei suudetud vältida. Suurem osa autodest kuulus Volkswageni kontsernile ning kõige väärtuslikumaks kaubaks osutus neli Porsche 911 GT2 RS autot. Selle omal ajal "kõige võimsama Porsche" tiitli pälvinud mudeli tootmine lõppes selle aasta veebruaris. Nüüd aga peab Zuffenhauseni ettevõte oma plaanides korrektuure tegema. Teatavasti on tootja juba teavitanud kliente, kellel Porsche 911 GT2 RS uppus, et autod tarnitakse uuesti sellisel kujul, nagu need telliti. Allikas: auto.mail.ru September 2019 Autokandur MV Golden Ray uppus ülekoormuse tõttu 2019. aasta septembris. Pardal olid Kia Telluride maasturid. USA-s avalikustati 4000 Hyundai ja Kia autoga kaubalaeva MV Golden Ray õnnetuse esialgne versioon. Väljaande `Car and Driver` väitel võis uurimistulemustele viidates autokandja ülekoormuse tõttu uppuda. Uurijad usuvad, et Gruusias Brunswicki sadamas toimunud vahepeatuses laadis MV Golden Ray kaldale umbes 300 Hyundai Accenti ja Kia Forte autot aga nende koha laevas hõivasid 316 Kia Telluride linnamaasturit, mis kaaluvad palju rohkem kui väikesed sõiduautod. Selle tulemusena oli MV Golden Ray ülekoormus ligikaudu 1200 naela (544 kg). Kokku oli 2019. aasta septembris toimunud õnnetuse hetkel laeva pardal 4300 autot. Lisaks Hyundaile ja Kiale oli laeval ka Dodge Ram, Chevrolet ja Mercedes-Benz autod. MV Golden Ray suundus Lähis-Itta. Katastroofi ajal oli laevas 24-liikmeline meeskond, kes oli peamiselt pärit Lõuna-Koreast ja Filipiinidelt. Kõik autotransportöörist madrused päästeti. Operatsioon viidi läbi mitmes etapis. Allikas: autonews.ru Foto: Barry Barteau (Facebook)

  • Töötajate tervisekindlustus Eestis

    Hoolimata koroonaviiruse kaasnevatest muredest ja osaliselt just tänu sellele, töötajate tervisekindlustus on saanud väga populaarseks Eestis. Tööandjate hulk, kes võimaldavad oma töötajatele kasutada tervisekindlustust ja selle kaudu paremat ja kiiremat ligipääsu meditsiiniteenustele Eestis kasvab. Ettevõtte tervisekindlustus võimaldab töötajate tervisemuredele tavapärasest kiiremaid lahendusi leida ning annab võimaluse kasutada tasulisi raviteenuseid. See ei ole mõeldud asendama riiklikku ravikindlustust, kuid täiendab seda väga hästi. Tervisekindlustust saab kasutada nii suuremate õnnetuste puhul kui ka jooksvatele tervisemuredele kiire lahenduse saamiseks. Kui inimesel on vaja minna mõne probleemiga eriarsti juurde, siis tähendab see riikliku ravikindlustuse puhul tihtilugu pikemat ootamist. Tervisekindlustuse kaitsega klient võib aga kasutada tasulist eriarsti ja saada nii märksa kiiremini oma terviseprobleemile lahenduse. Haigekassa andmetel on riikliku ravikindlustuse kaitsega praegu võimalik saada Harjumaal silmaarsti vastuvõtule pärast üle 70 päeva ootamist, mõnikord on järjekorrad veelgi pikemad. Vastavale tasulisele teenusele pääseb aga paari päevaga. Maksekohustust ei lisandu Tööandja ei pea töötajate tervisekindlustuse pealt maksma erisoodustusmaksu ehk tööandjale ei lisandu maksukohustusi. Tööandja võib täiendavat maksu tasumata kulutada ühe töötaja kindlustusmaksele kuni 400 eurot aastas ehk 100 eurot kvartalis. Kui aga soovitakse pakkuda töötajatele ka muid hüvesid, nt sportimisvõimalust, võib maksuvaba piirmäära jagada erinevate soodustuste vahel. Sportimisvõimalus samuti sisaldub ka mõnda kindlustusseltsi poolt pakutavas kindlustuslahenduses. Tagasiside on oluline Erinevate lisakaitsete osas saab tööandja teha sobivad valikud just oma soovidest ja võimalustest lähtuvalt. Igal tööandjal tervisekindlustuse pakkumiseks omad põhjused ja omad eripärad. Seega saab tööandja ise otsustada kaitsete ulatuse. Kasulik oleks küsida võimalikult tihti tagasisidet ka oma töötajatelt. Nii saab ettevõte koostöös oma kindlustusmaakleriga kujundada just enda ettevõtte vajadusi arvestades. Rohkem infot Töötajate tervisekindlustuse kohta saab siit.

  • What is professional indemnity (PI) insurance?

    Professional indemnity (PI) insurance is a commercial policy designed to protect business owners, freelancers and the self-employed if clients claim a service is inadequate. Any organisation which provides a professional service or gives advice could be sued if the recipient is unhappy with their work. A customer might say you were negligent, delivered the wrong training or made a mistake which cost them money. Professional indemnity cover, also known as professional liability insurance, is designed to safeguard service-based enterprises, come what may. As a professional, you take pride in doing great work, but if disagreements occur, this cover handles the cost of putting things right – including legal fees. What does PI insurance cover? Professional indemnity insurance is often explained in terms of what might go wrong – but what does it cover? Inpro Insurance Brokers can provide by Professional indemnity policies up to 3 million euros for legal fees or compensation costs. If your business makes a costly mistake – or a customer claims it has – then this financial assistance can help you to survive and thrive beyond the court case. Professional indemnity cover also provides industry-specific policies for tailored protection. As your business grows, we’ll help you to cover indemnity risks along the way. Professional liability insurance helps in a wide range of scenarios such as professional negligence claims, data loss claims and allegations you’ve given poor business advice. The primary reason for professional liability coverage is that a typical general liability insurance policy will respond only to a bodily injury, property damage, personal injury or advertising injury claim. Other forms of insurance cover employers, public and product liability. But various professional services and products can give rise to legal claims without causing any of the specific types of harm covered by such policies. Common claims that professional liability insurance covers are negligence, misrepresentation, violation of good faith and fair dealing, and inaccurate advice. Inpro Insurance Brokers samples: IT SECTOR If a software product fails to perform properly, it may not cause physical, personal, or advertising damages, therefore the general liability policy would not be triggered; it may, however, directly cause financial losses which could potentially be attributed to the software developer's misrepresentation of the product capabilities. SECTOR OF DESIGN If a custom-designed product fails without causing damage to person or property other than to the subject product itself, a product liability policy may cover consequential damages such as losses from business interruption, but will generally not cover the cost to redesign, repair or replace the failed product itself. Claims for these losses against the manufacturer may be covered by a professional liability policy. Professional indemnity insurance only covers events which have occurred since you’ve held such a policy. This is called a retroactive date. What is a retroactive date in a professional indemnity policy? A retroactive date is the date from which you have held uninterrupted professional indemnity insurance cover (even if you changed insurer during this time) or a date in the past from which your insurer has agreed to cover you. Any claims that arise from events prior to this date is not covered by your insurance. When should I take out professional indemnity insurance? On the assumption that your business needs PI insurance, that you offer advice or professional services for example, then you should consider buying a policy from the first day you start trading to cover any room for error from day one. When buying a policy, one question you will be asked is from when you want the policy to run. If you have an existing PI policy in place, you should tell the new insurer the date that existing policy started – this becomes the “retroactive date”. The new policy will then start (the “inception date”) and work done before the inception date with the new insurer, all the way back to the retroactive date, will be included. Can you backdate insurance? If you didn’t initially choose to take out PI insurance, but later down the line realise the benefits for your business, it’s not too late to cover previous work done. When taking out your PI policy, you can ask for the policy to be backdated. The underwriter will want to be satisfied that you are not buying the policy with an ulterior motive – for example that if, after a few questions, it seems as if a claim may be coming your way. But if they are satisfied it was really an oversight and (with hindsight) a mistake, you may be offered terms to cover work previously done, with an agreed retroactive date prior to the start date of your new policy – however, you should expect to pay for this. The insurer is taking on additional risk, so this is likely to be reflected in the premium. So, yes retroactive date is a technical term for the industry, but one it’s important for small business owners to understand. Do you know how far back your PI policy covers you for work done? If the answer’s no, you may want to check your policy with your insurer for peace of mind. #professionalindemnity #inproinsurance

  • Freight Forwarders Liability Insurance: The What, Why, How

    Even the best freight forwarders cannot predict accidental damages to the cargo. Freight Forwarders Liability (FFL) Insurance provides coverage against these unforeseen damages or losses. Something that eases the financial strain on the company and reducing the risks involved. With global trade increasing every day, freight forwarders are expanding their network around the world. But, sailing in the uncertain waters comes with a host of possibilities and uncertainties. Having insurance during your operations can become more of a necessity than an option. Especially during unexpected circumstances and accidents leading to damages and financial losses. And for the freight forwarding company, who is liable for the shipment and has to bear the costs in case of any uneventful situations, it is important to keep in mind. That’s where Freight Forwarders Liability Insurance comes in. Here’s everything you need to know about it. The What, Why, and How… What is Freight Forwarders Liability Insurance? Freight forwarders are companies that handle and coordinate the shipment of goods through carriers via sea, air, rail, or road. The FFL insurance is specifically aimed to protect the freight forwarders. Against accidental damages or losses to the cargo until the time it is delivered. This insurance is crucial. It provides financial cover to the companies from the claims made by third parties for the lost shipment. Depending on the terms in the insurance, the FFL Insurance can cater to many. Such as: freight forwarders, non-vessel operating common carriers (NVOCC), haulage companies, warehouse keepers, logistics operators, multimodal transport operators, among others. Why is the Liability Insurance Important for Freight Forwarders? Liability = When a company is legally responsible for something. The freight company is responsible for the goods after it is handed over. The company is then liable for any damages or losses until the shipment is delivered to the receiver. Recently, a cargo ship lost 40 containers due to rough sea conditions off Australia’s east coast. Additional 70+ containers were damaged by heavy rolling due to instability. The key point is that even the best freight forwarders cannot predict accidental damages. There are many ways cargo is damaged – in ways that you wouldn’t have foreseen. Cargo can get damaged due to mishandling, natural calamity, any consequential losses, abandonment, vessel rerouting, late custom release, or even delay in paperwork. The cover for these losses can be fairly high – sometimes, even thousands of dollars! These unexpected damages can be financially heavy on the freight forwarding company. The FFL Insurance comes into play here, thus providing cover insurance for the losses and easing the financial strain. What is Covered in the FFL Insurance? Depending on the insurance company, the FFL Insurance cover: Damage or loss to the cargo during transit, Custom fines and duties (due to errors and omissions) including delays, Third-party liabilities (like legal expenses, mitigation costs, debris removal, etc.), Port authorities for any breach of regulation or duties, Uncollected or abandoned cargo, Financial claims from shippers and receivers, Operational services (like distribution, storage, haulage, packaging, etc.) against fire, explosion, or other natural calamities, Legal protection services to tackle unjustified third-party claims, Coverage for personal injury or employee injury during operations, Damage repair and lost units, Recovery and maintenance costs (full cover), etc. During insurance claim, your underwriter may assess several risk and liability factors, like: Cargo Details (Type of cargo being shipped, the value of goods, how it is packed, reefers or normal containers, etc.) Type of Service (How is the cargo transported, warehousing options, chassis services, etc.) Subcontractors Involved (their credibility, contracts, etc.) Receipt of the Freight (including payments to subcontractors, fines, duties, tax, fiscal charges, etc.) Other Important Documents (mainly Bill of Lading, and any other contract involved) How to Choose the Best Freight Forwarders Liability Insurance? Before you choose a company for insurance, there are a few things that you can keep in mind: 1. Know your exact requirements You need to have complete details about the shipment and your needs, before getting insurance. The insurance depends on the modes of transport being used, risks involved, customs duties, etc. 2. Check the ‘Inclusion’ and ‘Exclusion’ list It is extremely important to know what terms are included in the policy. On the contrary, do ask your insurance provider about what is not covered under the insurance. And whether you can cover that through extra charges. 3. Be assured of the credibility of the insurer The company providing the insurance should be backed by proof and provide credible information. Make sure to check the company and beware of any frauds. If you have any doubts or questions, don’t hesitate to ask the insurer about your concerns. We never know the risks and circumstances that may arise. Having freight forwarders liability insurance is a huge relief by reducing the risks involved and providing loss coverage. #inproinsurance #FFL #liability

  • Almost a Quarter of IT Employees in Estonia Are Foreigners

    Internationals engaged in the IT sector make almost a quarter of the employees of this field in Estonia, according to a recent statement of the Estonian government. The press release quotes the Prime Minister of the country Jüri Ratas, who talked on the issue during a meeting with representatives of start-ups, in which were discussed the opportunities for helping the private and venture capital market get more in shape, SchengenVisaInfo.com reports. According to Ratas, start-ups and the IT sector have high potential on offering high value-added products. “As almost a quarter of the employees in this sector are foreigners, because of our economic growth and competitiveness, it is important that Estonia must be a country where foreign talent wants to come,” Estonia’s Prime Minister pointed out. He also added that together with the Ministry of Economic Affairs and Communications and the representatives of the sector will find common solutions to support startup entrepreneurs. During the meeting, it was also discussed the current situation in the startup sector. According to the Estonian Startup Database, a total of 1,105 startups with almost 6,300 employees are registered in Estonia. As for the salary in this sector, it amounts to 2,508 euros, nearly 1.8 times higher compared to the average wage in Estonia. Throughout the meeting, was also discussed the introduction of new employment relations forms, in order to make labour legislation more flexible, some of which were proposed by start-up companies. “Working in Estonia and investing in it must be as easy as possible, and the legislation regulating it is supportive and relevant,” the PM highlighted. Estonia is among the EU countries with the highest number of startups per capita, according to e-Estonia. IT companies located in Estonia offer strategic consulting, IT development for reliable e-solutions and change management. Estonia is one of the friendliest countries in Europe for IT workers and companies. It even has a Digital Nomad Visa, which permits internationals to work for overseas employers or as a freelancer. Through the Digital Nomad Visa, aliens who are occupied in jobs independent of location can work remotely in Estonia. Technology, together with finance and marketing are main sectors in which internationals are engaged through the DNV, in Estonia. Also, Estonia’s e-Residency program, which is being considered successful, will be expanded in 20 different countries across the world. Health Insurance for expats in Estonia, discover more > #inproinsurance #healthinsurance

bottom of page