Kindlustus Amazonis müüjatele

Kui olete Amazoni müüja, olete tõenäoliselt viimastel aastatel märganud e-poodide maastikul mõningaid olulisi muutusi.


Veebipoodide müük on alates COVID-19 pandeemia algusest märgatavalt kasvanud, kuna üha rohkem ostjaid vahetab traditsioonilised tavakaupluste külastused virtuaalsete külastuste vastu.



Pandeemiast tingitud või mitte, see on trend, mis näib jäävat. Tarbijad on omaks võtnud veebis ostlemise kiiruse ja mugavuse. Need on head uudised teie, kui veebipoe omaniku jaoks.


Aga kui midagi peaks müügiprotsessis valesti minema ning teie ettevõte kannab kahjusid, siis võite ette kujutada pilti, kus teie raha kaob kiiremini kui jõuate silmi pilgutada.


Niisiis, nüüd võib olla õige aeg mõelda spetsiaalselt Amazoni müüjatele mõeldud kindlustuse peale.


Kui pandeemia ajal eluga kohanemine on meile midagi õpetanud, siis seda, et tuleb oodata ootamatusi. Nagu näiteks köögividin, mis pärast akude ülekuumenemist kellegi kodus süttib. Või klient, kes kaebab teid kohtusse pärast seda, kui tema tellitud raske ehe libiseb turvapakendist välja ja vigastab tema jalga.


Õnneks pole sellised õnnetused sagedased, kuid selleks, et teha oma ettevõttele märkimisväärne kahju , on vaja ainult ühte neist juhustest. See, kas on õigesti või valesti pakitud ehe, pretensiooni korral peate end kaitsma – ja selle ka ise kinni maksma. Peate arvestama kohtukulude ja võib-olla ka hüvitistega, mis ulatuvad tõenäoliselt mitmete tuhandete eurodeni.


Kui teil on sõlmitud vastav leping, katab kõik teie kulud kindlustus.


Miks mul on ikkagi vaja Amazoni müüja kindlustust?


Kolmandast osapoolest müüjana ei saa te eeldada, et platvorm, millel müüte, valib teie seadusandluse. Samuti, kui tarnite riikidesse, mis eksivad kohtuvaidluses, nagu USA, on igati põhjust olla ettevaatlik.


Siin tuleb mängu Amazoni tootevastutuskindlustus. See kaitseb teid, kui keegi nõuab teilt temale tekitatud kahju hüvitamist. Teisisõnu, kui teie müüdud asi on kedagi vigastanud, kahjustanud tema vara või keegi on selle kasutamise tagajärjel haigeks jäänud.


Teil on võimalik see vaidlustada, kuid te ei pea seda ise tegema. Amazoni müüjate tootevastutuskindlustus katab teie kohtukulud ning lisaks ka advokaadi kulud. Kui selgub, et peate kannatanule kahjutasu maksma, katab kindlustus ka selle.


Kindlustusnõuded Amazonis müümiseks


Üldvastutuskindlustus Eestis tootevastutuskindlustust ei hõlma ja seda tuleb lisariskina eraldi juurde kindlustada. Mõned Amazoni müüjad võivad vajada komplekskindlustusi, et suurendada oma vastutuse piirmäärasid.


Amazon nõuab Amazon Pro kauplejatele ja müüjatele kindlustust, kui ettevõtte brutotulu on igal kuul üle 10 000 USA dollari oma platvormi tehtud müügist. Amazon Services Business Solutions lepingu järgi on miinimumnõuded üks miljon eurot juhtumi kohta. Miljon eurot üldvastutuskindlustuse ja miljon eurot tootevastutuskindlustuse limiidiks.


Teie kindlustus peab kehtima (st katma kuupäevad, millal te kauplete) ning kindlustusleping peab olema sõlmitud usaldusväärse kindlustusandja juures.

Teie poliisil tuleb nimetada Amazoni ja selle volitatud isikud täiendavate kindlustatutena.



Amazoni müüjad, kes otsivad oma toodetele turvalist ja usaldusväärset kindlustuskatet. Nii et olenemata sellest, kas kauplete Amazon USA-s või mitmel platvormil korraga, olete kaitstud, kui klient süüdistab teid toodete kadumises, kahjustamises või vigastuste tekitamises. Probleemide korral võite kindel olla, et teie kindlustusandja aitab teid nõude lahendamisel.


Oma toimimisviiside olemuse tõttu on enamikul Amazoni müüjatel vähe või puudub üldse igasugune kontakt avalikkusega või kellegi teisega, kes on nende äriga seotud. Seega pole seal justkui kindlustust vaja. Kahjuks pole see pole tõsi.


Isegi kui pakite ja saadate oma kauba kodust, on tõenäoline, et kullerid tulevad teie ukse taha (ja sageli kiirustades). Ja kuigi te ei pruugi praegu tarnijatega silmast silma kohtuda, on teil kõik võimalused selleks tulevikus.


Üldvastutuskindlustus katab teie kahjud, kui teie, kui ettevõttega kokku puutudes saab mõni tsiviilelanik vigastada.


Nii et kui postiljon komistab teie sissesõiduteel lahtise sillutuskivi otsa ja murrab puusa või teie pop-up pood kokku kukub ja keegi jääb sinna alla, ei pea te neid kahjusi ise kandma. Sest üldvastutus hõlmab ka juhuslikku müüki üritustel ja turgudel.


Hea ost või hüvasti?


Lõpuks viimasena tasub mõelda ühele oma kõige olulisemale: oma tootele. Ilma selleta ei saa te müüa. Ja kui te ei saa müüa, pole teil äri.


Kui sarnaselt enamikule müüjatele ladustate, müüte, pakite ja saadate enamikku oma tooteid kodust, võite eeldada, et teie kodukindlustuspoliis hüvitab teile, kui mõni neist läheb kaduma, kahjustub või varastatakse. Kodukindlustus on tavaliselt mõeldud koduse vara katmiseks ja seega ei kata kindlustusandjad teie ettevõttele tekitatud kahjusid.


Lao- ja varakindlustus seevastu hoolitseb teie ettevõttega seotud varude või seadmete eest. Laovaru tasub parandada või välja vahetada, kui juhtunud õnnetus tähendab seda, et teil pole midagi müüa. Ja see hõlmab ka asju, mida peate müüma, (st arvut, printer, laud jne.)


Enne kui otsustate täpselt, millist kindlustust vajate, tasub tutvuda Amazoni müüginõuetega UK-s ja Euroopas, mis on sätestatud nende müügilepingus (või Euroopa ärilahenduste lepingus).


Amazoni müüjate kindlustuse osas abi saamiseks helistage meile numbril

+372 3838 118.

Või kirjuta meilile: info@inpro.ee



17 views0 comments